کارنو فن

سیستم تهویه کارنو فرئشنده انواع سیستم تهویه صنعتی

کارنو فن

سیستم تهویه کارنو فرئشنده انواع سیستم تهویه صنعتی

کاربرد فن های سانتریفیوژ فوروارد برای انتقال هوا و ذرات سبک

درست است که از فن های قوی تر با راندمان بالاتر می توان برای انتقال ذرات استفاده کرد، اما برای حفظ ایمنی بیشتر بهتر است از فن سانتریفیوژ فوروارد یا فن گریز از مرکز جلو استفاده کرد. دلیل استفاده از هواکش های صنعتی فوروارد یا فن های سانتریفیوژ فوروارد برای انتقال ذرات سبک این است که گاز یا هوای آلوده که توسط فن عقب منتقل می شود با قسمت داخلی پروانه تماس پیدا کرده و به تدریج و بدون اصطکاک تخلیه می شود. این مشکل ممکن است در شرایط عادی بسیار خوب و کاربردی به نظر برسد، اما در شرایطی که ذرات در حال عبور تعادل فن گریز از مرکز و پروانه جلویی را تحت تاثیر قرار می دهند، موانع زیادی برای هواکش های صنعتی وجود دارد. بنابراین توصیه می شود برای انتقال این ذرات نور از فن سانتریفیوژ فوروارد یا فن سانتریفیوژ فوروارد استفاده شود تا از عمر سایر فن های گریز از مرکز کاسته نشود. به طور کلی، هواکش‌های صنعتی فوروارد یا فن‌های گریز از مرکز فوروارد برای حمل مواد سبک‌تر و گازهای اشباع به دلیل ویژگی‌های پروانه و نحوه قرارگیری پره‌ها به سمت جلو و نازک‌تر، ایمن‌تر و قابل اعتمادتر هستند.

مانند فن های سانتریفیوژ، فن های سانتریفیوژ به طور گسترده ای در مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شوند. روش استفاده شده در واقع برای هر دو یکسان است، هر دو از یک سیستم برای اتصال موتور الکتریکی و ماشین استفاده می کنند.
محیط هایی مانند محیط های خدماتی و صنعتی می توانند از این نوع فن ها استفاده کنند، فن های سانتریفیوژ پیشرفته می توانند گردش مداوم هوا را در محیط های سرویس گرم و خشک فراهم کنند.

فن های سانتریفیوژ فوروارد را می توان در سیستم های مدیریت آتش در محیط های شلوغ و شلوغ و همچنین مراکز خدمات فرودگاهی که در مسیرهای آتش و دود فشار مثبت ایجاد می کنند، فن های سانتریفیوژ فوروارد استفاده کرد. برای تهویه مطبوع در کولر گازی، چیلر، سیستم تهویه پارکینگ و غیره.
قطعات طراحی شده برای فن سانتریفیوژ جلو به گونه ای است که ویژگی ها و مزایایی را ارائه می دهد که می توان از آن برای فن سانتریفیوژ جلو استفاده کرد.
از جمله این مزایا، بی صدا بودن آن نسبت به سایر فن های سانتریفیوژ است.

انواع فن سانتریفیوژ فوروارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد